سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات پارچه

 

می توانید تصور کنید که پارچه تور که پر از نقوش پیچیده و زیبا است، تماماً با دست تهیه می شود. تور های زیبا این میزان کار را جبران می کند. اما امروزه تقریباً تمام تور ها توسط دستگاه تولید می شوند. این کار باعث شده قیمت آن کاهش بیابد. پارچه تور کاربردهای فراوانی دارد و از لباس عروسی گرفته تا تهیه پیرآهن استفاده می شود.
انواع مختلفی از پارچه تور در بازار موجود است. تور های سوزنی دسته بندی اصلی را تشکیل می دهند که تور ها براساس نحوه ساخت در یکی از آنها قرار می گیرند. تور سوزنی از یک نخ تشکیل شده است که دور خود پیچیده می شود و در بسیاری از دوخت های جادکمه ای کاربرد دارد.

مهم ترین تور ها عبارتند از:

سراسری یا تور گلدوزی:
این نوع از تور دارای گلدوزی زیبا بر روی پارچه مش است. طرح گل روی کل پارچه پخش شده است.
پارچه تور
تور شانتلی:
این تور زیبا و ظریف دارای طرح گل است که با نخ های ابریشمی روی پارچه دوخته شده است. رنگ نخ ابریشم اغلب مشکی است اما امروزه رنگ های دیگر نیز استفاده می شود.
پارچه تور یا مش که کار روی آن انجام می شود بسیار ظریف است که باعث می شود طرح بیشتر به چشم بیاید. گلدوزی جداگانه انجام نمی شود بلکه همراه با تهیه تور انجام می شود. کنگره های لبه این پارچه زیبایی خاصی به پارچه ها می دهد. می توانید این پارچه را از طرح دالبری لبه هایش تشخیص دهید.
خرید پارچه تور
تور شانتلی که دارای لبه های هر دو طرف دالبر است را تور گالون می نامند.
تور فرانسوی یا آلنکون:
تور فرانسوی یا آلنکون:
این پارچه تور بسیار زیبا است که دارای پارچه پس زمینه توری است و دارای نقوش برجسته می باشد و مروارید و ریسمان های تزیینی روی آن گلدوزی شده است. نقوش در این پارچه با ابریشم ضخیم تر به نام کوردانت دوخته می شوند، این کار یک ظاهر برجسته روی پارچه ایجاد می کند و به آن بعد می دهد.
می توانید نمونه های زیبای فرانسوی یا انواع تقلبی این پارچه تور را مشاهده کنید که ممکن تشخیص برای شما دشوار باشد. یک راه برای شناسایی نمونه اصل این است که به ظرافت حاشیه ها نخ در لبه دالبرها نگاه کنید. نمونه واقعی دارای عرض 36 اینچی هستند و انواع کپی دارای عرض 60 اینچی هستند. نمونه های اصل در فرانسه تولید می شوند و بسیار زیبا هستند.
این پارچه تور برای تهیه لباس عروس کاربرد فراوانی دارند و دارای قیمت بسیار بالایی می باشند.
تور ونیزی:
این تور بسیار ظریف است و دارای طرح برجسته سنگین می باشند که اغلب طرح گل یا هندسی هستند. این کار بر روی مش یا تور انجام نمی شود. گلدوزی ها بر روی پارچه انجام می شود که در پایان کار جدا می شوند و در نهایت فقط طرح گلدوزی مشخص است.
نخ ابریشمی نقش ها را به یکدیگر وصل می کند. پارچه تور همچنین به عنوان تکه یا برچسب نیز درنظر گرفته می شود. به این نوع تور گیپور نیز گفته می شود که به معنای تور بدون پس زمینه است.
تور ونیزی
نمونه های دستی این نوع تور بسیار گران قیمت هستند و نسبت به نمونه های ماشینی پرطرفدار هستند اما انواع ماشینی تور ونیزی دارای قیمت پایین تری می باشند و افراد معمولی توان خرید آن را دارند. می توان از اتصال آنها به یکدیگر لباس های بسیار زیبایی تهیه کرد.
تور تکه دوزی:
تور تکه دوزی
این مورد دارای یک نقش است که جداگانه خریده می شود و سپس به یکدیگر متصل می شوند.
تور حاشیه:
تور حاشیه
اغلب این نوع تور با یک نوار در قسمت صاف آن همراه است که به منظور جمع کردن استفاده می شود. تور منجوق دوزی فرانسوی دارای سوراخ های ریزی است که می توانید نوار از آنها عبوردهید. فلونس یک تور حاشیه اس است که بسیار عریض است.
تور چسبان:
این تور بسیار زیبا است و اغلب دو پارچه را به یکدیگر وصل می کنند. دو طرف این پارچه یکسان است، بنابراین می تواند روی پارچه قرار بگیرد.
می توانید تور ها را بین پنل های پارچه از طریق دوخت دوطرف انجام دهید.
تور چسبان
می توانید حتی این تور ها را به یکدیگر بدوزید تا پهن تر شود-کنار یکدیگر قرار دهید و لبه ها را به یکدیگر وصل کنید و از دوخت زیگزاگی برای وصل کردن آنها استفاده کنید. اتصال تور گلدوزی سوئیسی به انواعی از تور اشاره دارد که در آنها تزیین ها با باتیست با دستگاه گلدوزی انجام می شود.
Entredeux سوئیسی:
Entredeux سوئیسی
این یک نوار باتیست نخی است که شبیه نردبانی است که سوراخ های آن به طور مرتب در کنار یکدیگر قرارگرفته اند. اغلب بین تور و پارچه قرار می گیرد. این نوار معمولاً دارای باتیست ساده پهن نخی در دو طرف است و پس از دوخت روی پارچه منظم می شود.
این کار از طریق دوخت درز کناری نزدیک تور و اتصال آنها با دوخت زیگ زاگ انجام می شود.
تور قلاب بافی:
تور قلاب بافی
تور ایرلندی یکی از معروف ترین ها در این دسته محسوب می شود. این مورد یکی از معدود تور هایی است که هنوز به صورت دستی انجام می شود. در ابتدا برای کپی کردن از تور های گران قیمت معرفی شد اما سپس راه خود را یافت. تور ایجاد شده بسیار زیبا و ظریف است.
تور تاتینگ:
نام دیگر این تور شاتل است که یک تور دست ساز ظریف تهیه شده با تکنیک تهیه تور knotted  و تهیه شده از نخ پنبه ای می باشد. از گره های تار و پود با ابزاری به نام شاتل تهیه می شود. طراحی های زیبا و پیچیده خلق می شود که برای گوشه های هنرهای دستی، یقه، بالشت و غیره کاربرد دارد.
تور تاسل:
این تور با نخ و یا نایلون با تاسل در حاشیه انجام می شود. این نوع تور حاشیه ای محسوب می شود. تاسل گره های قسمت حاشیه می باشد.
تور Ribbon Pass:
این نوع تور دارای سوراخ هایی در فاصله های مشخص است. این تور دارای لبه های یکسان است.
تور :Cotton Beading lace
این نوع تور در یک لبه دارای تزیین است. اگر بین دو پارچه نصب شود اینطور به نظر می رسد که تزیین روی آن گلدوزی شده است.
تور Metallic beaded:
یک تور متالیک که دارای گلدوزی بر روی آن است.
تور الاستیک:
این تور ها کشسان هستند و برای تزیین لباس استفاده می شوند. آنها همچنین برای تهیه هدبند و لباس زیر به کار می روند.
تور تزیینی:
همانطور که از نامش مشخص است، در این تور ردیف هایی از تزیینات وجود دارد.
تور جمع شده:
این تور حالت جمع شده دارد زیرا یک طرف تور جمع شده است.
تور Ric Rac:
این نوع تور که دارای الگوی زیگ زاگ با استفاده از نخ، ابریشم و متالیک است و به عنوان لبه و تزیین در درزها استفاده می شود. این تور بین تکه های پارچه دوخته می شود.
تور نایلونی:
این تور مصنوعی است. امروزه به طور گسترده استفاده می شود زیرا قیمت پایین تری نسبت به انواع طبیعی را دارد. دارای لبه صاف و لبه تور است که اغلب کنگره دار یا گلدوزی شده است.
Broderie Anglaise:
این مورد را نمی توان به تور محدود کرد اما بسیار به تور شباهت دارد. می توانید آن را تور گلدوزی روی پارچه نخی در نظر بگیرید.
اغلب روی پارچه نخی سفید یا لینن انجام می شود و دارای ریشه انگتوری است. دارای لبه های برش خورده بوده و در رنگ های روشن یافت می شوند. Terene  نخی یا ابریشمی برای دوخت گلدوزی ها به کار می رود.
حتی می توانید یک پارچه تور تقلبی تهیه کنید. تور های شیمیایی تور های مصنوعی هستند که توسط نخ های گلدوزی یا پلی استر روی زمینه ابریشم انجام می شوند. سپس ابریشم سوزانده می شود و گلدوزی باقی می ماند که به صورت یک تور تکی بدون پس زمینه به نظر می رسد.
ساده ترین راه برای خرید پارچه تور استفاده از پارچه فروشی آنلاین شهرپارچه می باشد